Citytrip naar Amsterdam ♥

 

 

Vorig jaar november 2016 heb ik mijn vriend Marijn voor zijn 18e verjaardag een weekendje Amsterdam gegeven. Omdat al onze weekenden al vol zaten gepland zijn we vorige week pas naar Amsterdam gegaan om zijn verjaardagscadeau te verwerkelijken. Wil je weten hoe het weekendje is bevallen? Lees dan gezellig mee!

Donderdag 2 maart zijn we om 10 uur vertrokken naar het Station in Breda. Eenmaal op het station aangekomen kregen we het ongelukkige nieuws dat de intercity direct niet reed door een storing tussen Breda en Rotterdam Centraal, hierdoor duurde het anderhalf uur om naar onze hoofdstad te komen in plaats van één uur :(.

Na deze reis kwamen we eindelijk in het heerlijke Amsterdam aan. Stervend dan de honger zochten we snel een lunchtentje om onze lege buiken te vullen. En zoals altijd nam Marijn zijn lievelingsgerecht, een hamburger, ik nam daarentegen een lekkere clubsandwich.

Vervolgens hebben we een leuke rondvaart gemaakt bij LOVERS CANAL CRUISE (echt een aanrader!), wij zijn door de Herengracht, Prinsengracht en de Keizersgracht gevaren. Ook zijn we langs het Anne Frank huis gevaren, wat ik heel interessant vond om te zien! In het huis zou ik graag ook een keer een kijkje nemen, het enige nadeel is dat het altijd zo druk is buiten (wel begrijpelijk natuurlijk).

Na deze mooie rondvaart zijn we naar ons hotel CITY GARDEN HOTEL in de P.C Hoofdstraat gereisd met de tram. Dit hotel heb ik via vakantieveilingen geboekt voor een leuk prijsje, maar naderhand zag ik dat er op Tripadvisor nogal wat negatieve comments stonden over dit hotel. Hierdoor maakte in me zorgen over de hygiene van onze kamer. Er viel echter een last van mijn schouders af toen ik de kamer zag. Alles was erg schoon en ruim, een pak van mijn hart dus!

Na deze opluchting zijn we terug gegaan naar het centrum van Amsterdam. Die avond hebben we lekker gegeten bij een Pizzeria Steakhouse. Een perfect combinatie voor Marijn en mij, omdat hij van Argentijns eten houdt en ik van Italiaans (en zoals je kunt zien heb ik lasagne op).

We hebben de avond gezellig afgesloten buiten bij RTL Late Night op het Rembrandtplein bij het N.H Schiller hotel, waar ik Jan Dino nog tegen het lijf ben gelopen!

Na een goede nachtrust hebben we bij de Macdonalds nog een hamburgertje gegeten en zijn we weer richting huis gegaan. Het was een heel geslaagd weekend!

Wil je meer weten over mijn verblijf, de tentjes waar ik gegeten heb en de plekken die ik heb bezocht? Je kunt je vraag stellen in de reacties en ik zal zo snel mogelijk reageren!

Liefs, Kirsten

♥       ♥      ♥     ♥

Leave a Reply

